info@pss-i.com

98-31-36697043+

سوربیتول – هر آن چیزی باید در مورد الکل قند بدانید.

سوربیتول یک نمونه الکل قند است که به طور طبیعی در غذاهای مختلفی یافت می‌شود. همچنین سوربیتول به دلیل توانایی جذب آب در پخت صنعتی نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال، کیک ها و نان هایی که از سوربیتول در طبخ آنها استفاده شده است، زمان بیشتری تازه می‌مانند. همچنین سوربیتول به عنوان شیرین کننده مصنوعی و به عنوان جایگزین قند استفاده می‌گردد. ( به دلیل نداشتن کالری و قند مضر برای بدن )

چه میوه ها و غذاهایی حاوی سوربیتول هستند؟

علاوه بر اینکه در صنایع غذایی از سوربیتول به عنوان شیرین کننده استفاده می‌شود، در برخی از مواد طبیعی مانند میوه ها سوربیتول وجود دارد.

انواع مختلف میوه غنی از سوربیتول است. به خصوص میوه های هسته دار، همچنین   میوه های هسته دار حاوی الکل قند هستند. می توانید برخی از آنها را در جدول زیر  پیدا کنید. جالب است بدانید که میوه های خشک حاوی سوربیتول بیشتری هستند. در نتیجه به عنوان مثال اگر مربا از این نوع میوه ها تولید شود مجددا میزان سوربیتول موجود افزایش می یابد.

به علاوه در صنایع با استفاده از سوربیتول و شیرین کردن محصولات تجربه مناسبی برای بیماران درگیر دیابت ایجاد می‌شود.

جدول مواد غذایی حاوی سوربیتول

سیب

هلو گوجه
مربا بستنی

میوه خشک

 

تاثیرات مصرف سوربیتول

سوربیتول معمولا آلرژی تولید نمی‌کند. در نتیجه شما نیاز ندارید مصرف سوربیتول را برای بدن خود قطع کنید. اما کاهش مصرف سوربیتول به سلامت بدن شما کمک بیشتری می کند. همچنین شما می توانید از غذاهای خالی از سوربیتول استفاده کنید.

به هر شکل مصرف سوربیتول مزایا و معایب خود را در کنار هم دارد ولی از مصارف بالای آن نمی توان غافل شد.

 

برای خرید سوربیتول می توانید با کارشناسان پترو سروش سانیار در ارتباط باشید.